Thursday, August 19, 2010

saya menyetan di bulan pose 2

kisah teladan hari ini pula, tentang kawan kawan lelaki kelas saya juga.. mereka sangat baik ! walaupun muka macam perogol bersiri, apek jual bayam, muke tembok tak siap, namun hati tetap taman. hahaha..

ok, mari ikut shortcut. nanti penat jari jemari saya berlari lari kat atas keyboard nih.. huhu.. madam G bagi pelepasan awal.. pukul 4 sudah boleh balik.. yahoo !! gumbira nya hati! kami pun berebut rebut naik lif.. takut tinggal bas la kata kan.. saya malas nak rebut bas hari ni.. biar lah, mesti ada tempat punya..

selang beberapa minit, maka sampai la ke destinasei yang ditunggu tunggu, iaitu hostel.. turun saja dari bas, saya dan kakak terus menyambar bazaar ramadhan yang tersergam indah kat seberang jalan.. oy, jaga keselamatan diri oke ? pandang la bawah atas kiri kanan, baru la melintas..

akhirnya kaki kecil ni berjaya menjejak ke bazaar tersebut.. saya ternampak kawan saya, zul azmi (bukan nama sebenar).. beliau jalan seorang diri.. dalam hati kata, "aik, takkan mamat ni jalan sesorang lak? mane yang lain? " ya, beliau seorang diri..

masa ini, saya pun tak tahu la pa yang saya tengah fikir.. saya terus datang ke arah beliau dan cakap "ayah, nak kuih singgit !" tanpa berlengah lagi beliau pun keluarkan duit dan bayar kan kuih saya yang berharga seringgit..

hhhhaaaaa ??? saya tercengang jap.. biar betul mamat ni ?! hahahaha.. yesss!! saya berjaya pau 'ayah' saya yang bermuka kan seperti perogol bersiri.. haha.. pape pn, thanx der.. :)

jalan punya jalan lagi, saya terjumpa said (bukan nama sebenar).. beliau bermuka kan apek cina yang jerit "tilam! tilam! tilam lama tuka balu!"

tanpa berasa segan silu saya pun melakukan perkara yang sama.. "ayah, nak soya !"
haha.. dan seperti anak manja, saya dapat soya seringgit.. terima kasih ayah..

dan kakak berkata, "apesal la wafa jahat sangat harini? pau dua orang dalam masa sehari !"
thanx kakak dengan pujian tu..

kepada ayah zul dan ayah said, terima kasih ! :D

p/s : kalau goku tau ni, hilang segala kepala saya.. hoho

No comments: