Tuesday, August 24, 2010

fun giler giler part 1

hahaha.. 3 hari berturut- turut aku have fun kat jb nih.. aktiviti aku start dari hari sabtu and berakhir hari isnin.. hahaha.. kenapa aku enjoy giler giler kat sini ? ada banyak sebab iaitu,,,

1) aku tension ! dengan cara macam ni boleh cool sikit kot..
2) ada orang buat aku sedih.. :((
3) ni minggu last aku kat jb.. kat nilai takde lagi enjoy enjoy macam ni lagi.. i'll miss u jb !!

ok, enough of sadness.. sekarang aku nak luahkan apa dajal yang aku dah buat 3 hari ni..

fisrtly, hari sabtu.. aku dah janji dengan dyanadya and da geng.. pakat reramai nak serbu city square or nama femes nye, CS.. aku ikut je memule.. taknak la beli pape sangat.. but then ! hahahaha..

pagi pagi je, dyanadya dah call aku.. hengpong tu memang la dah pekakkan telinga aku yang tak berapa nak capang nih.. beliau cakap, 'wafa, bangun.. dah pukul 9am ni.. kite gerak kul 9.30am'.. bapak r ! melompat aku terjun katil walaupun liat liat badan nak gi mandi.. hengpong aku asyik bising.. dia cakap, 'woi lembap ! cepat r siap !'


then aku pun siap dengan jayanya.. kul 10am camtu gak r keluar hostel.. kami orang pergi naik bas.. tang tu lak ada problem sikit.. aku kena la tawar menawar dengan drebar bas tu.. nasib baik uncle tu baik.. sayang uncle la ! hahaha


sesampai je kat CS, kami orang masuk padini concept.. aku ikut je memule tapi.. wow ! semua barang barang dalam tu menggugat iman aku untuk beli.. hoho, nafsu mula datang menggoda.. aku pun kuat kan iman aku untuk beli je ape yang patut.. siap call kaklong lagi nak beli ke taknak.. haha, giler kan ? otak kau ni dok perah perah pk mane satu nak beli.. rambang mate aku dibuatnye ! last last, aku pun beli kasut and baju je kat situ.. ringgit malaysia yang melayang dalam tambah tolak rm70.. hihi..


oleh kerana aku susah sangat nak cari size seluar.. aku pun jalan jalan cari.. jalan punye jalan, aku singgah satu kedai ni.. aku nak cari seluar hitam and baju yang labuh sikit.. so aku pun jumpe la dedua tu kt f.o.s.. ye, badan ku kecik je.. susah nak cari size.. jangan tanya size pinggang aku bape ok.. sumpah kalah kerengga!
 

alang alang dah kitorang semua kat luar ni, cadang nak buka pose kat sini je.. bincang punye bincang, mereka yang berpuasa pun teringin  nak mencekik yong tau fu.. kat foodcourt je.. aku lak makan nasi ayam pe tah kat tepanyaki.. tepat jam 7.15pm (kat johor ek) kami pun berbuka dengan lahapnya.. hahaha.. macam tak pernah makan setahun.. mane taknye, pagi tu tak sahur.. dok shuping sane sini berpuluh puluh jam.. hoho..


balik tu pun, memula ingat nak naik bas je.. tapi bas ke hostel kami memang susah nak dapat.. so kami bermesyuarat tepi jalan sekejap.. disebabkan kami ada 6 orang, kena la ambil 2 taxi.. bayar pun ok la, takde la mahal sangat.. in fact, murah dari bese.. huhu.. tenkiu pakcik !


tepat kul 10 malam, kamu pun selamat sampai ke rumah aka hostel yang tersayang.. haha.. memang rekod dunia bagi aku la.. 12 jam shuping sakan bersama kawan kawan.. ramai tanya, 'korang tengok movie eyh?'.. hahaha.. mana ada.. tak tengok movie pon ! and dorang tanya lagi, 'habes tu korang wat pe?' and aku jawab,'shopping la pe lagi..'.. hahaha.. 12 jam der ! kaki pun dah terasa macam ekor ikan.. hahaha..

p/s: kalau daddy tau ni, hilang kepala aku..

No comments: