Thursday, October 6, 2011

Hospital Permai, Tampoi

Salam semua.

Dah lama rasanya tak update blog. Lappy belum ada lagi la. Sekarang ni kat Johor, untuk posting psychatric kat Hospital Permai, Tampoi. Kitorang kat sini 2 minggu je.

Harini hari ke-4 kitorang posting kat sini. Dalam masa 4 hari lah aku dah jumpa macam-macam jenis patient. Memang mencabar beb.

Dalam ward yang hampir normal, majoriti patient ada schizophrenic. Tatktau apa tu? Enchek Google kan ada. Ha, kat ward ni la aku gelak dari pagi sampai ke petang. Penat gelak je dengan kerenah diorang. At the same time kesian kot kat dorang ni. Family member jarang jenguk diorang ni. Kesian sangat. Serius, duduk dengan dorang ni memang giler. Hahaha.

Kat ward yang teruk sikit pulak, bising daripada sebelum ni. Ward ni pula untuk patient yang mental retard. Taktau jugak apa tu? Sila lah Google ye. Kat sini walaupun patient cakap mandarin ke, tamil ke, hokkien ke, kitorang layan je. Patient sini kalau comel, comel betul. Bila time marah, semua kerusi di baling. Hahaha. Ada yang cakap super duper massive laju! Tak paham apa yang dia cakap. Lagi satu, dorang ni kalau pasang je radio, mula lah menari and menyanyi depan radio. Comel je.

Ok, next week, 14 October ada Hari bersama Persakit. So kat sini ada group KPJIUC dengan Segi College. Kitorang kena conduct event ni sesama. Memandangkan aku leader untuk group ni, so kepala otak aku memang serabut lah. Elok sangat kalau aku nak admit. Hehehehe.

Dah, aku nak g gadoh kat Osman. Okbye!

p/s : They are not bad as what you think. Instead, they are AWESOME !

No comments: