Monday, January 10, 2011

aku dah handle psychatric patient.. whoa!

patient yang lebih muda dari aku.. admit kat ward sebabkan peptic ulcer disease.. di sebalik penyakit itu... ghupenye, MD itu ada masalah mental..


kasihan.. baru belasan tahun..


tiba tiba dia menjerit and menangis sekuat hati.. terus cabut IV drip, and melompat dari katil.. semua patient keluar dari bilik masing masing..


sebelum MD sempat keluar dari bilik, aku dan 3 orang lagi staff, pegang tangan MD kuat kuat.. dia pulak tendang sana sini, cakar cakar orang.. habis aku pun dia tendang sekali.. sakit la siot !!


ward terpaksa ditutup.. staf nurse inchrage call security.. dan aku bagaikan punch bag.. wuu..


medicine nurse, terpaksa bagi IM pethidine dengan IM phenergen.. sila google kalau nak tahu..


hmm.. camni rupenye patient yang ada masalah mental.. kesian sama MD.. nasib baik la, aku sempat tutup pintu ward.. 

kalau tak, kena kejar la MD tu.. haih..

No comments: