Sunday, September 19, 2010

ceklet = chocolate

dari dulu sampai sekaran aku memang addicted dengan chocs.. time kecik kecik dulu, bila mama balik je dari office, tak sempat puan mama jejak kan kaki lagi aku dah serbu dia, cakap 'ma, nk cadbury dairy milk!' berlari lari dengan riang nya sampai selipar pun tak pakai.. pastu nanges terpijak kaca..

*dulu aku sangat skema.. sebut nama choclate tu pun penuh.. haha

selalunye aku akan dapat 1 bar tetiap hari.. sangat la happy tak terkata ! kekadang puan mama tak sempat nak belikan atas sebab musabab yang tertentu.. aku dengan hampa nya masuk rumah pastu pura pura tidur.. ni la aku time kecik kecik yang konon nya penuh dengan kekecewaan..

sekarang ni plak, dlm masa sehari mesti ada chocolate.. tak kesah la banyak ke sikit janji ada.. ala ala manisan gitu.. haha.. kalau tak dapat gak, mula la macam penagih dadah.. menggelupur, meroyan, marah2, etc etc.. tak kesah la pape pun asalkan chocolate.. roti chocolate, hot chocolate, jam chocolate, chocolate latte, dsb..

hurmm.. orang kata, makan chocolate bebanyak nanti gomok.. dari dulu sampai sekarang sama je badan aku ni.. takde beza pn.. ciss !

TAPI~

tetiba terpikir.. chocolate tu kan manis.. kalau la aku makan tu tak ikut dosage yang diperlukan... ntah ntah dapat diabetes lak!! aaaaa !! taknak kena potong kaki !! besenye orang diabetic dpt penyakit tu sebab kan gula.. chocolate pun ada effect ke ? haih, risau lak..

haha.. kesimpulannya, aku sangat suke chocolate.. kecuali chocolate yang ada incik kacang.. kalau bufday aku bagi chocolate pun aku dah lompat lompat sambil jerit jerit macam nampak babi terbang..

No comments: