Sunday, October 17, 2010

muka ni muka home care..

sejak 11 haribulan 10, muka aku ni muka home care saja.. asal madam nampak aku je, terus tekedek kedek datang kat aku cakap 'wafa, jom pergi home care'.. kekadang baru nak suap makan, dah kena panggil.. huhu.. best sebab tak payah duduk kat ward.. hihi

first home visit, pergi rumah patient yang kena stroke.. Alhamdulillah, patient tu dah improve banyak sangat.. tapi recovery dia sangat lambat sebab dia malas nak exercise..whatever pun, dia makin sehat..

second, pergi rumah patient kat klang pulak.. memula tu sesat.. tah mane mane pergi.. sikit sikit stop, tanya orang ramai.. dahla pakai uniform.. takut gak sebab kalau ada pape jadi macam accident ke, kitorang kena responsible.. huhu..

third house, patient CA breast, bahasa lain nye breast cancer.. kesian dengan dia.. terlantar saja atas katil.. madam buat dressing, aku tengok je.. hmm.. kalau orang biasa tengok, korang akan muntah and pengsan berkali kali.. tipu la kalau aku kata tak busuk.. cancer kot.. sengeri mana, sebusuk mana, seteruk mana keadaan patient, aku tetap tak geli dengan semua tu.. bagi aku rasa kesian sangat denga orang macam tu.. huhu

ni, minggu depan plak, aku kena lagi pergi home care.. sebab aku tau jalan nak gi rumah patient.. aku boleh dikatakan GPS madam.. haram tido dalam kereta ! haha. tapi selamba je, madam bawak kereta slow sangat, aku pun kroh kroh kroh la kat belakang.. hahaha..

No comments: