Monday, August 9, 2010

makhluk asing

tarikh > 7 august 2010..

jatuh pada hari sabtu.. aku terjumpa 2 orang makhluk asing, dikenali sebagai syazwan and momoi.. namun tak lama kemudian, datang la seorang mnusia yg bernama nadia..

alkisah bermula.. aku balik rumah minggu tu.. rindu sangat sangat kat mama.. hoho.. jadi, aku pun plan nak balik umah.. tiba tiba, datang la seorang makhluk asing, mengajak aku outing kat mid pada hari sabtu, 7 august 2010..

oleh kerana aku tak ada masalah kesihatan, kewangan. keluarga dsb, maka aku pun bersetuju.. terakhir kalinya aku terjumpa beliau pada lebih kurang 4 tahun lepas.. hoho.. aku sangat la teruja dan ternganga sekejap..


selang beberapa saat kemudian, datang lagi seorang makhluk yang paling asing, iaitu momoi.. hahaha.. akan tetapi beliau ini lain sedikit.. momoi ni aku tak pernah jumpa seumur hidup aku.. bertambah gumbira la aku pada saat ini.. hahaha..

harinya sudah tiba.. walaupun mood aku time tu tak berapa nak stabil, hilang la sidikit sebanyak peratus mood happy aku.. daripada 100%, tinggal 98.5% saja.. huh! tak guna punya orang.. aku sangat sakit hati dengan beliau kat kt, beliau kt ktm mid, beliau kat ledai gambar, dan beliau kat guardian.. nasib baik aku tak tendang cincang mereka lumat lumat.. huh!

hey, apa ni ? aku nak cita yg happy la! ok, mari mula.. sesudah aku sampai kat mid, aku telah dilambai oleh syazwan.. oh, muka nya serupa dalam facebook.. lagi sorang tu pula, babai babai aku dari jauh.. muka nya pula tak sama dalam facebook.. lain sedikit.. haha..

kami ber-3 pun makan.. eh, taklah.. aku sorang je makan.. mereka mereka tak makan pn.. cuma minum/makan ABC yg dibelanja oleh syazwan..  menggunung ABC tu.. aku pula makan nasi ayam.. like always.. selang beberapa minit, datang pula seorang kawan mereka.. nama beliau nadia atau lebey famous dipanggil nad.. :D

setelah aku puas mencekik, kami ber-4 pergi ke surau untuk menunaikan solat.. ramainya orang !! hey, jangan tanya aku boleh solat ke tak time tu.. kami mengambil masa dalam sejam.. ok la tu kan ? kemudian, aktiviti seterusya ialah BOWLING !!!

what ?! bowling?? aku tak pernah main bowling!! terasa sangat cuak time tu.. tapi maintain cool je.. hehe.. dengan muka kosong seribu bahasa, aku pun join la mereka.. dekat planet mereka, berbowling ni satu lumrah kehidupan dan perkara yang hampir wajib setiap kali mereka outing.. hahahaha..

ok, aku pun main la.. berkat ajaran mereka, aku berjaya jatuh kan 1 pin bowl.. hahahaha.. konon nya excited la kene hit sikit.. lama kelamaan aku dapat la spare ngan strike.. aku xtau la apa benda spare strike tu.. haha.. yang pasti, dapat jatuh kan sume pin tu.. dalam kotak fikiran aku ni, aku hanya bayangkan muka muka orang yang aku tak suka kat pin pin tu.. hahaha.. strike !! tahniah wafa !!

habis ! 2 game dah habis.. lepas tu kami ke... er,... tak taula nama tempat tu apa.. bahasa pasarnya dpanggil taman hiburan keluarga, game token token macam tulah.. kitorang main gendang, lumba kereta, and baling baling bola.. sekali lagi, aku buat muka kosong.. dalam hati excited, tapi tak nak pulak kua kat muka.. hurmm.. semua ni gara gara beliau, beliau, beliau, dan beliau.. huh!

aktiviti seterusnya snappy snap! maklumlah, makhluk asing ni tak suka snap snap.. takut bocor lak rahsia mereka.. hahaha.. (gurau je k).. aku suka ambik gambar.. tapi mereka menolak.. apa boleh buat, aku respect la mereka.. huhu..

kemudian, kami mencekik kat mekdi dan ber-modeling pulak kat mid tu.. jalan sana jalan sini kat tempat yang sama.. atas bawah kiri kanan sampai kaki lenguh.. jam di tangan kiriku sudah menunjukkan pukul 7 malam.. kerana itu, momoi dan nad terpaksa pulang ke planey tercinta.. aku? aku lak berusaha untuk menghabiskn masa sebab mama jemput pukul 9 malam..

nasib baek syazwan sudi temankan aku walaupun sekejap.. masa pun berlalu, dan aku pula kena pulang kt bumi tercinta.. huhu..


whatever it is, aku enjoy sangat sangat outing dengan mereka.. mereka juga kawan yang tak pernah aku jumpa sebelum ni, dan kawan yang sangat lah gila !


sorry, sebab aku ada masalah sikit time tu.. jadi, aku bukan lah diri aku sepenuhnya.. haha..
korang sporting sangat.. hehehe.. :)

No comments: